Робота у рамках демократичної школи

        Гімназія активно втілює концепцію демократичної школи на різних предметах та у виховному процесі. На уроках зарубіжної літератури я пропоную таку роботу:

Предмет, клас

Зарубіжна література, 9 клас.

Учитель Наталія Носова.

електронна адреса

natalinos2000@gmail.com

тема уроку

Вічний образ Прометея у поезії Джорджа Байрона «Прометей»

назва вправи

Мобіль прав

Джерело: «Компасіто» , с.141

Посилання: http://bit.do/qrcode/fF5sr

мета вправи

Розкрити морально-правові взаємини у колективі та суспільстві, які дають змогу стати повноправним громадянином сучасного суспільства.

форма/метод роботи

Групова/ проблемний метод, дискусія

ключова складова громадянської компетентності

Громадянська свідомість

додаткова/і складова/і компетентності

Повага до людської гідності та прав людини

очікувані результати

Учні відчувають обов'язок не залишатися осторонь, коли порушують права та гідність інших людей

навчальні результати з програми навчання

Учні характеризують головного героя – Прометея, розвивають навички аналітичного мислення, усвідомлюватимуть свою належність до світової спільноти.

тривалість вправи

30 хвилин.

інструкція до проведення

 

 

 

 

 

 

1.Об'єднати учнів по групах (3-4).

2.Складання мобіля прав людини, обговорення Конвенції про права дитини та заповнення мобіля (фігурка людини) кожною групою.

3.Виступ представника по 1 з кожної групи, які озвучують найважливіші права на  думку їх групи.

   4.Складання мобіля прав героїв твору Байрона «Прометей»: Прометея та Зевса. Які  права мають ці герої та які вони порушують (кожна група по 1).

      Наприклад, 1 група – права, які має Прометей, 2 група – які права Прометей порушує, 3 група – права, які має Зевс, 4 група – права, які порушує Зевс.

  5. Презентація та обговорення мобілів прав/порушення прав героїв твору Байрона «Прометей».

питання для обговорення

 

 

 

·         Які права є найважливішими для вашої групи?

·         Які права мали герої твору (Прометей та Зевс) та які вони порушили?

·         Чи в вашому місті порушуються права людини, дитини? Чому, як ви вважаєте?

·         А чому Прометей та Зевс порушили права?

·         Чи пов’язане порушення прав у творі Байрона з сучасністю самого англійського поета? Як?

 

підсумок за результатами проведення вправи

Підведення до висновку, що права людини і громадянина є необхідними в соціальному бутті людини, вони є  не тільки загальними, але й рівними для кожного, а той, хто порушує або обмежує права людини, має нести за це відповідальність.

додатки (за потреби)

 



Комментарии